Skip to content

Siódmy w Świecie
– Pozytywnie zakręcony blog podróżniczy –

Ukraina #5 – Ponowna podróż po Ukrainie!

Wracamy, czyli ponowna podróż po Ukrainie!

Tak, trochę zleciało od ostatniej publikacji. Nic się nie pojawiało przez ostatni miesiąc, ponieważ nie miałem o czym sensownym pisać. Myślę, że mało kogo może obchodzić genialny wypad Woodstockowy czy też, że zrezygnowałem z pracy taksówkarza po festiwalu i dostałem oświecenia, aby robić dzieciom bańki mydlane 🙂 Tak w skrócie, to wszystko możecie o tym przeczytać na Facebook’u. Napisałem dwa króciutkie posty na ten temat.
Wracając do sedna. Czeka nas ponowna podróż po Ukrainie! Tym razem zatrzymamy się na trochę dłużej i zwiedzimy trochę więcej. Oczywiście, jedziemy autostopem tym razem w głąb kraju.

Podróż po Ukrainie
Podaruj dzieciom radość

Co mamy w planach?

Porobię dzieciom do 20 sierpnia bańki mydlane na molo w Kołobrzegu. 21 sierpnia ruszymy w stronę Poznania. Trzeba doprowadzić do porządku sprawy na uczelni. Odebrać upragniony dyplom za licencjat i wybrać gdzie dalej iść na studia magisterskie. Tak też się stało. Zdecydowałem się! Padło na Uniwersytet Adama Mickiewicza. Ponownie uderzymy w kierunek Turystyki i Rekreacji, a po semestrze wybierzemy ciekawszą specjalizację i tak czeka mnie kolejne 2 lata studiowania. Zatem czeka na nas pewna nowość w zmianie uczelni.

Podróż po Ukrainie – Lwów i Odessa

W dniu 23 sierpnia około godziny 21 ruszamy w 12 godzinną600km … przejażdżkę pociągiem w stronę Przemyśl Główny. Odwiedzimy ponownie rodzinę od strony dziewczyny i 27 sierpnia stopujemy już w stronę granicy polsko-ukraińskiej – Medyka, a potem w stronę Lwowa. Musimy wyruszyć dość wcześnie, aby zdążyć na pociąg o godzinie 17 w stronę Odessy nad Morze Czarne. Co ciekawe nie dość, że pociąg jedzie 12 godziny i pokona ponad 800km i z kuszetką lepiej to brzmi niż nasze wcześniejsze połączenie z Poznania do Przemyśla. Tak, tak wiem… miałem jechać stopem, ale za 30 zł  przejechanie tylu kilometrów to, aż żal nie skorzystać. Na dodatek jedziemy w nocy i jesteśmy na 5 rano już na miejscu i mamy mnóstwo czasu na zwiedzanie.

Podróż po Ukrainie – Odessa i Kijów

Następnie ruszamy 30 sierpnia rano, już stopem 🙂 w stronę Kijowa. Zwiedzamy stolicę Ukrainy. W planie oczywiście był Czarnobyl, ale prawdopodobnie koszta i czas nie pozwolą nam zwiedzić tego tajemniczego miejsca katastrofy. Jeszcze zobaczymy.

Podróż po Ukrainie – Kijów i Lwów

2 września ruszamy ponownie stopem w stronę Polski, a dokładniej Lwowa. Spędzimy tam znów 2 noce i oczywiście oddamy ponowny tani skok ze spadochronem! Napijemy się pysznej wiśnióweczki, podbijającej kubeczki smakowe – czekoladę prosto z manufaktury. A to wszystko znajdziecie w ostatnim poście z pobytu we Lwowie. Co do skoku jeśli jesteście chętni to zapraszam do wydarzenia na facebook’u. Skaczemy (jeśli pogoda dopisze) 3 września i oczywiście integracyjne piwko może 2 września lub zaraz po skoku 🙂 Adrenalina będzie trzymać na pewno.

Podróż po Ukrainie
Znów skaczemy!

Podróż po Ukrainie i powrót do Polszy

4 września wracamy w stronę Polszy. Musimy się sprawnie zbierać, bo już 8 września czeka nas kolejny wyjazd 🙂 Dla odmiany w stronę Skandynawii, a dokładniej lecimy w stronę Danii, za raptem 18 złoty w obie strony, aż szkoda było nie skorzystać o tych planach więcej już wkrótce. Teraz czas skupić się na podroży po Ukrainie. 🙂

Trzeba działać i zwiedzać póki się da!
Zapraszam na kolejną część podróży po Ukrainie. Odessa i Morze Czarne.

A jeśli chcesz być na bieżąco odwiedź nas na Facebook’u i na Instagramie.

Podróże to jedyna rzecz na którą wydajemy pieniądze